Cum să remediezi eroarea „Nu se poate conecta la App Store”, pe iPhone sau iPad

de: Ozana Mazilu
27 07. 2023

Primești un mesaj de eroare „Nu se poate conecta la App Store” când descarci aplicații pe iPhone sau iPad? Iată câteva soluții pe care le poți încerca dacă nu te poți conecta la App Store.

Verifică starea sistemului Apple

Mai întâi, elimină posibilitatea ca serverele Apple să fie de vină. Accesează site-ul Apple System Status pentru a vedea dacă există erori. Dacă vezi „Toate serviciile funcționează normal”, atunci problema de conexiune este probabil din partea ta.

Verifică conexiunea la internet

Există șanse mari să fi făcut deja acest lucru, dar o problemă de conectare la App Store este cauzată de obicei de o problemă de conectare la internet. Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să te asiguri că dispozitivul tău se poate conecta la internet. Poți face acest lucru încercând să accesezi un site web în Safari sau dând refresh la feed într-o aplicație de social media.

Dacă crezi că conexiunea ta locală (Wi-Fi) este de vină, dezactivează Wi-Fi în Centrul de control. Poți accesa aceasta glisând în jos din colțul din dreapta sus al ecranului iPhone sau iPad. Dacă Wi-Fi este activat, atunci pictograma va fi albastră.

Problemele cu Wi-Fi pot fi cauzate de întreruperi temporare ale serviciului sau defecțiuni hardware ale rețelei locale. Este posibil să vrei să pornești routerul și modemul (așteptând aproximativ zece secunde între oprirea și repornirea dispozitivelor) pentru a exclude problemele de rețea locală ca o cauză.

Dezactivează VPN-ul

VPN-urile sunt utile și aproape sigur merită plătite, dar pot cauza tot felul de probleme. Aceasta ar putea fi o problemă temporară cu furnizorul VPN ales sau cu serverul local, dar ar putea fi și așa-numita activitate „suspectă” pe care Apple a ales să o blocheze. Uneori, furnizorii de VPN care oferă un kill switch pentru a dezactiva tot traficul de internet atunci când conexiunea se întrerupe.

Cel mai simplu mod de a exclude VPN-ul ca o cauză este să îl dezactivezi și să încerci din nou. Pentru a face acest lucru, deschide aplicația furnizorului tău VPN și deconectează-te De asemenea, poți încerca să comuți serverele, pentru a vedea dacă problema este cauzată de configurația ta.

Deschide App Store și încearcă să te conectezi din nou. Nu uita să activezi VPN-ul din nou când ai terminat depanarea!

Asigură-te că data și ora sunt setate corect

Este posibil să întâmpini probleme cu App Store dacă data și ora nu sunt setate corect pentru fusul tău orar. O soluție ușoară la aceasta este să setezi automat data și ora în Setări > General > Data și ora. Bifează caseta „Setați automat ora și data”. În plus, permiterea accesului App Store la locația ta din Setări > Confidențialitate și securitate > Servicii de localizare poate fi de ajutor.

Repornește iPhone-ul sau iPad-ul

O repornire rapidă poate rezolva orice erori temporare care te pot împiedica să te conectezi la App Store. Poți reporni iPhone-ul sau iPad-ul cerându-i lui Siri să „repornească iPhone-ul” sau „repornește iPad-ul”, care va opri și apoi porni dispozitivul.

Alternativ, poți opri dispozitivul așa cum procedezi în mod normal, aștepți câteva secunde, apoi îl pornești din nou.

Încearcă să-ți schimbi serverul DNS

Dacă totul eșuează, ar putea merita să încerci câteva opțiuni de depanare mai aventuroase. DNS înseamnă Domain Name System și este folosit pentru a reduce decalajul dintre numele de domenii și adresele IP la care se referă. Problemele cu serverul DNS la alegere ar putea cauza probleme de conectare la servicii, inclusiv la App Store.

Încearcă să schimbi setările serverului DNS de pe iPhone sau iPad la una dintre alternativele recomandate de la terți, sub Setări > Wi-Fi > [Rețeaua ta] > Configurează DNS. Opțiuni precum quad9, Cloudflare și OpenDNS pot fi mai rapide, mai sigure și mai fiabile decât serverul DNS furnizat de furnizorul tău de servicii de internet (cel pe care îl utilizezi în mod implicit).

Actualizează software-ul dispozitivului

Actualizarea software-ului iPhone sau iPad poate merită o încercare, mai ales pe dispozitivele mai vechi care rulează software învechit. Poți face acest lucru din Setări > General > Actualizare software, descarcând toate actualizările în așteptare și instalându-le.

Dispozitivele mai vechi ar trebui să poată accesa App Store chiar dacă rulează versiuni mai vechi de iOS sau iPadOS. Cea mai mare barieră cu care te confrunți probabil când rulezi software mai vechi este compatibilitatea cu aplicațiile care depind de versiunile ulterioare ale sistemului de operare.

Deconectează-te apoi conectează-te din nou

Deși problema App Store este probabil o problemă de conectivitate, deconectarea și reconectarea merită și ea. Poți face acest lucru în Setări > [Numele tău] > Media și achiziții atingând butonul „Deconectați-vă”. Acest lucru te va deconecta din App Store în timp ce părăsești ID Apple conectat.

Poți apoi să te conectezi și să încerci să accesezi din nou App Store, folosind același meniu. O manevră mai drastică pe care ai dori să o încerci este să te deconectezi de la întregul ID Apple din Setări > [Numele tău], deși aceasta va implica sincronizarea lucrurilor precum Contacte cu iCloud din nou.

În final, ia în considerare resetarea setărilor de rețea.